Prix Rolf Tarrach 2021 pour le Dr Carsten Ullrich (FDEF) | juillet 2021

En date du jeudi 8 juillet le Dr Carsten Ullrich de la Faculté de Droit, d’Économie et de Finance de l’Université du Luxembourg a été honoré du prix Rolf Tarrach 2021 pour sa thèse de doctorat Unlawful Content Online: Towards A New Regulatory Framework For Online Platforms*

* Should online platforms be held more responsible for the ongoing dissemination of illegal content on the internet? This doctoral thesis examines a number of problematic areas where EU legislators and courts are reaching their limits under current laws. It proposes ways of how social media networks and online marketplaces could be integrated more adequately and effectively in our efforts to making the internet a fairer and safer place. Also discover the interview with Carsten Ullrich.

L’événement a eu lieu sous le label COVID-CHECK.LU, les invités n’avaient pas l’obligation de porter des masques dans les zones déterminées et pouvaient à la fin déguster le verre de l’amitié offert gracieusement par la Chambre de Commerce du Luxembourg.

Quelques images de la cérémonie | Prix Rolf Tarrach 2021 | Prix de la meilleure thèse de doctorat de l’Université du Luxembourg | Photos © GoldenMe