Institute for Advanced Studies

Le mercredi 30 mars 2022, le professeur Dr Jens Kreisel nous a donné une conférence intitulée :

Stimulating interdisciplinary research at the University through its Institute for Advanced Studies

Global challenges such as digitalisation, diminishing natural resources, climate change, environmental issues, health, economic growth or social inclusion, are so multifaceted and intricate that they strongly benefit from interdisciplinary approaches. Even though the University already hosts many promising interdisciplinary initiatives, such initiatives remain too sporadic to have essential impacts on the University itself and to benefit society. Within this context and reflecting the University’s ambition to enable and foster interdisciplinary research, the University established in 2019 its Institute for Advanced Studies (IAS) to tackle both fundamental scientific problems and global challenges. I will illustrate the rationale behind the IAS, its main Missions, and its first steps in the ambition to become a symbol for UL’s values of excellence, interdisciplinarity and internationality.

Voici le programme de la soirée, qui s’est déroulée à la Chambre de Commerce :

• Assemblée Général des Amis de l’Université
  • Mot de bienvenue par le Prof. Dr Rolf Tarrach
  • Conférence par le Prof. Dr Jens Kreisel
  • Questions & réponses
  • Mot de clôture
  • Cocktail

La conférence a donc précédé l’Assemblée Générale Ordinaire des Amis, au cours de laquelle les membres ont donné quitus au comité pour tous les points à l’ordre du jour. Par ailleurs, Jens Kreisel, actuellement vice-recteur à la recherche de l’Université du Luxembourg, a été nommé, quelques jours auparavant, recteur de l’Université du Luxembourg. Il succèdera à Stéphane Pallage et prendra ses fonctions à compter du 1er janvier 2023. Voici quelques images de la soirée à la Chambre de Commerce.